Olivia NIȚĂ
Olivia Alexandra Nita was born and raised in Bucharest, Romania. She started studying violin at the age of six and continued for twelve years until she graduated "George Enescu" Music High School in 2006. At the age of eleven she was cast in the play "A Lost Letter" ("O Scrisoare Pierduta") at the National Theatre in Bucharest next to big names of the Romanian Theatre and directed by the critically acclaimed Alexandru Tocilescu, for which she gathered great reviews. When she was fifteen she started working for Prima TV Channel, in the popular and successful Tv Show "Cronica Carcotasilor" ("The Grumpy Chronicles") for three years until 2006 when she was admitted at the Acting program at the National University of Theatre and Film "I.L.Caragiale" (U.N.A.T.C.) until 2008 when she transferred in United Kingdom and graduated BA Hons Degree in Acting. While she was in University she worked for the Acasa Tv Channel in the soap opera "Daria, My Love", The ScyFy Channel production "Hellhounds" directed by Ricky Schroeder, "Radu+Ana" short film and several theatre productions as "The Whale Hunt", "The Statue of Liberty", Three Sisters", "The House of Bernarda Alba". After graduating Bachelor Degree in United Kingdom she returned in Romania where she did an MA in Acting, followed by Mandragora Movies Academy classes where she studied Ivanna Chubbuck Technique with Franz Turner and David Lipper. Since graduating, Olivia continued working in both Romanian and international co-productions such as "Pioneers Palace", "Sons of Liberty", "Somewhere in Palilula", , "Chosen" and "Strung Love". Recently she premiered at the National Theatre in Bucharest with "Buy Nothing Day" (Ziua In Care Nu Se Cumpara Nimic) by Kim Atle Hansen for which both the show and her gathered amazing reviews.
Mihaela DRĂGAN
Sunt actriță care adesea scrie scenarii pentru propriile spectacole de teatru și co-fondatoarea, alături de Zita Moldovan, a companiei de teatru Giuvlipen. De anul trecut am început să scriu articole pentru publicații din țară sau afară. Scriu destul de rar, ce-i drept, nu prea am timp.
În ultima perioadă, călătoresc constant în țări în care sunt invitată să performez. În momentul ăsta agenda mea e ocupată până la sfârșitul anului; e primul an în care mi se întâmplă să sar dintr-un proiect artistic într-altul, fără prea mult timp de respiro.
Anul trecut am avut șansa să filmez în Paris pentru un scurtmetraj regizat de faimoasa actriță Fanny Ardant, anul ăsta o să colaborez cu o regizoare de film din Germania pentru un alt film de ficțiune. Între timp, mie și colegelor mele de la Giuvlipen ni s-a propus să filmăm pentru un documentar despre trupa noastră de teatru.
Abia am avut o premieră, e vorba despre spectacolul „Cine a omorât-o pe Szomna Grancsa?” în regia lui Mihai Lukacs, un spectacol bazat pe un caz real care se va juca din nou pe 19 și 23 martie la MACAZ. Suntem în discuție și pentru un turneu în perioada următoare în mai multe orașe din România.
În aprilie Giuvlipen o să fie la expoziția Documenta din Atena cu o serie de performance-uri, iar din mai urmează să mă mut pentru câteva luni în Berlin unde voi lucra la două noi spectacole de teatru. În octombrie trebuie să fiu la New York unde sunt nominalizată de către Liga Profesionistă a Femeilor din Teatru NYC ca „una dintre cele 20 de femei din toată lumea care realizează muncă excepțională în teatru”. De curând am fost anunțată că sunt pe lista scurtă pentru acest premiu, din 20 am rămas 6 în cursa finală. Sunt cea mai tânără dintre acestea, habar nu am nici până în acest moment cum am avut eu norocul să fiu nominalizată laolaltă cu aceste femei care au cariere impresionante ca actrițe, regizoare sau dramaturge atât în țările lor cât și in plan internațional.
Dan Mihai BĂLĂNESCU
Fotograf
Dan Mihai BĂLĂNESCU
Dan Mihai Bălănescu este un fotograf pentru care înălțimea este doar un cuvânt ce-i declanșează pofta de viață. Acesta are o pasiune pentru fotografiile care suprind natura, orașul la asfințit, momentele frumoase date uitării din cauza preocupărilor și stresului care apasă ființa umană.
Dana MARINECI
Sunt un om căruia i-a plăcut foarte tare să se abată de la drumul previzibil. Nu am făcut-o niciodată din snobism sau din dorinţa de a demonstra, ci pentru că mereu simţeam că mai există ceva dincolo de prima variantă oferită. Am luat mereu decizii care, spre disperarea celor din jurul meu, păreau inadecvate şi riscante. Am făcut liceul la secţia uman şi când toţi colegii mei se pregăteau să dea admiterea la facultăţi de profil, eu m-am apucat să învăţ matematică şi economie şi am dat la ASE. În anul doi de facultate mă simţeam încorsetată într-un mediu rigid pe care nu puteam să mi-l asum până la capăt aşa că am vrut să încerc altceva. Astfel, am dat la UNATC în acelaşi an, în aceeaşi vară în care am devenit licenţiată în ştiinţe economice. Acum nu mi se mai pare mare brânză; mi se pare normal şi firesc să faci o schimbare atunci când simţi că eşti blocat, dar la 20 de ani astea păreau nişte decizii de viaţă şi de moarte, îmi spuneam că sunt o curajoasă care ia viaţa în piept şi mă aplaudam în mintea mea pentru asta. Acum mă gândesc că poate am fost inconştientă sau poate că am fost intuitivă. Încă nu ştiu care dintre ele.
Eu nu am pus piciorul în curtea UNATC-ului până-n momentul admiterii, nu am fost în nicio trupă de teatru de liceeni, nu citisem teatru prea mult şi nici nu văzusem foarte multe spectacole. Nu fac parte din categoria actorilor care spun că visau de mici să fie pe scenă. Cred că m-a atras experienţa mediului academic diferit de tot ce cunoscusem eu până atunci. Mi se părea fantastic să ai o viaţă de artist. În continuare mi se pare astfel.
Ciprian STRUGACIU
Fotograf
Ciprian STRUGACIU
„I wish my eyes could take photos.” Acest citat mi-a tot revenit în minte pe parcursul interviului cu Ciprian Ștrugariu. O personalitate curioasă, inovatoare, care vede prin obiectivul aparatului de fotografiat „frânturile de realitate pe care lumea poate nu le vede.” El susține că munca pe cont propriu, cultura vizuală dobândită și networking-ul (relațiile interumane) sunt elemente care definesc un artist profesionist.